یا مهدی بیا... بهبهان

سالار وقت آمدنت دیرشد بیا دل در انتظار فرجت پیر شد بیا

یا مهدی بیا... بهبهان

سالار وقت آمدنت دیرشد بیا دل در انتظار فرجت پیر شد بیا

بوی عشق....

روزى رسول خدا صلّى الله علیه وآله وسلّم در منزل حضرت زهرا علیها السلام تشریف داشتتند، درحالى که حضرت امام حسین علیه السلام در دامن آن جناب بود، حضرت گریه زیادى کردندو به سجده رفتند و بعد فرمودند: اى فاطمه، اى دختر در این ساعت و در همین مکان خداوند على اعلا به توسط جبرئیل به من فرمود: اى محمد آیا حسین را دوست دارى
گفتم: بلى نور دیده و گل خوشبو و میوه دل و پرده ما بین دیدگان من است. جبرئیل در حالى که دست بر سر حسین گذاشته بود فرمود: اى محمد او را در سرزمین کربلا شهید... (1)

•    من از بهر غریبان ناله ها اندر جگر دارم دل زارم بسى پر خون براى بیکسان باشد به بینم گر غریبى را بکنجى واله و محزون فغان زاندم که طفل نورس شاهنشه خوبان ز وصل روى بابم عمه جان خونشد دل زارم ندارم آرزوئى غیر وصل باب اندر دل مگر ما را نباشد خانه کاندر کنج این ویران در آندم راءس پر خون پدر شد در برش حاضر بگفتا جان بابا از فراقت دیده تر دارم (2)
•    بهر صبح و مسا از دل نواى پر شرر دارم بدامن هر زمان جارى مدام اشک از بصر دارم بیاد غربت طفل حسین خون جگر دارم بگفتا عمه جان من شوق دیدار پدر دارم شب و روز از غم هجرش دو چشم پر گُهر دارم بسى شکوه از این قوم لعین پر شرر دارم که خشت خام جاى بستر اندر زیر سر دارم بگفتا جان بابا از فراقت دیده تر دارم (2) بگفتا جان بابا از فراقت دیده تر دارم (2)
__________________________
(1). ترجمه کامل الزیات، 206.
(2). منتخب المصائب، ج 3، ص 138.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد